onsdag 17. januar 2018

Jeg har sådd!

På det som kanskje er vinterens mest snørike dag har jeg fått de første frøene i jorden. Litt rart å planlegge vår og sommer nå som snøen laver ned ute, men slik er det.
Jeg har akkurat vært ute å måkt av taket på drivhuset for andre gang denne vinteren. I fjor trengte jeg ikke måke noe.... Vi har fått nok snø nå synes jeg.
Så i dag blir det før og etter bilder:)




Jeg hadde egentlig planer om å så i romjula men 5 uker med influensa ødela de planene. Men nå er det gjort, og det var en herlig følelse! Også så godt som det luktet da jeg åpnet jordposen!

Jeg sådde paprika: -Takila
                              -California Wonder
                              -Kapiya
                              -Yellow California Wonder


                  chilli: - Anaheim
                             -Jalapeño

og Kapkrusbär, eller Kjærlighetsfrukt som vi sier her.

Så da er det bare å vente i spenning!:)

Flere som har sådd noe?

Forresten, GODT NYTTÅR!

♥♥♥

4 kommentarer:

  1. Det ser jo nesten ut som her ser jeg. Mye snø hos deg også!
    Nei, jeg har ennå ikke fått sådd, men det skal jeg få gjort snarest! Jeg har jord og frø, så det er bare å få somlet seg til det.
    Godt nytt år til deg også, og hyggelig å høre fra deg igjen :)

    SvarSlett
  2. Jada, har sådd stauder og nå står de ute i kulden. Har også sådd chili, timian og basilikum og tomat! Her er ikke så mye snø som hos deg, men derimot kuldegrader og masse is! Glatt å kjøre og glatt å gå! Men perfekt vær å lage islykter :)
    Ønsker deg ei fin helg!

    SvarSlett
  3. Ja,jeg har faktisk også sådd noe, greit å få sådd det som kan stå ute, så blir det mindre når resten av frøene skal i jorden. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  4. Nå har jeg også sådd Paprika og Chile og de har spiret.
    jeg drøyer litt med resten av såingen fordi jeg skal reise litt bort.
    Får første gang sådde jeg noe ute i høst, spennende å se om det spirer etter en ekstra kald vinter.
    Såing inne, gir en god vårfølelse!
    Ha det gått!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥