lørdag 19. september 2015

Verdens beste gulrotkake

Laget med verdens beste gulrøtter fra hagen vår

Det var stas altså, å lage gulrotkake med gulrøtter fra hagen. Og kaka ble enda saftigere enn tidligere.



Oppskrift:

4 egg
2 kopper sukker
2 kommer mel
2 ts natron
2ts vaniljesukker
2 ts kanel
1 kopp soyaolje
3 kopper gulrot

Stekes på 170 gr i 1 time

Glasur:

125 g philadelphiaost
1 ts vaniljesukker
75 g myk margarin
175 g melis



Håper det smaker! Vel bekomme!

Jeg har flere planer for kjøkkenhagen til neste år, det kommer i et eget innlegg. Men målet er iallfall å lage mer mat/kaker med råvarer fra egen hage! Gleder meg!

♥♥♥

1 kommentar:

  1. Mmmmm, den så god ut! :-)
    Og du er så dyktig på grønnsaksdyrking, jeg er litt misunnelig der... ;-)
    Gleder meg til å se planene du pønsker på... Ha en fortsatt fin uke :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥