mandag 14. desember 2015

Advent

Hos meg er det ikke noe lilla til advent, for jeg pynter hele huset til jul 1. desember eller 1. søndag i advent. I år ble det riktignok noen dager senere, men nå er huset pyntet og jeg prøver å kose meg når jeg har fri. Treet hogger vi og pynter til helgen.


I går var det allerede tid for å tenne det tredje adventslyset. Tiden går fort nå, dagene er korte og vi har mye som skal ordnes. Håper dere alle tar dere tid til å nyte litt også, det er viktig! For jul blir det lell;)




Så tenner vi tre lys i kveld, for lengsel, håp og glede
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi tre lys i kveld for lengsel, håp og glede



Jeg tok noen bilder i den ene delen av stuen i går. Det lille treet er ikke ekte, men det er veldig fint. Jeg har pyntet det med små hjerter som jeg har arvet etter bestemor. Det er veldig gode minner knyttet til disse


På lørdag var det julestjernens dag. Jeg har flere julestjerner rundt omkring i huset. Liker så godt den fine, røde fargen. For meg er og blir julefargen rød! Jeg har prøvd med hvitt og naturfarger, men rødt må jeg alltid ha med.


Jul på stuen og jul i kjøkkenvinduet. Svibler og julestjerner er juleblomster for meg.


Disse sviblene blir hvite, og jeg gleder meg til de blomstrer og til den deilige duften fyller kjøkkenet.




Fugleneket er oppe og det ser ut som fuglene setter pris på det.


November ble en aktiv måned her på bloggen, med desember kom stillheten...
Jeg er veldig i tenkeboksen om dagen, jobbmessig, og jeg kjenner at alt som har med jobb å gjøre spiser meg litt opp. Det blir ikke igjen energi til det jeg liker aller best, det å være kreativ og bloggingen. Men jeg vet at det kommer seg!

Nå er det snart jul, og jeg ser veldig frem til noen feriedager.

Takk til dere som er innom, og en ekstra stor takk til dere som legger igjen noen ord!

♥♥♥

5 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet til jul! Koselig julestemning hos deg! Jeg syns også det er fint med rødt i julen, det er noe med varme farger om vinteren:) Ha en fin førjulsuke :)

    SvarSlett
  2. Stemningsfulle bilder av det koselige julepyntete hjemmet ditt :-) artig med hjertene du har arvet etter bestemoren din!
    Ja, rødt er julefargen!
    Ha en fortsatt fin førjulstid :-)

    SvarSlett
  3. Rødt har vi bare tol jul, men til gjengjeld har vi da litt rødr både her og der. Men vi pynter ikke veldig mye, og vi venter til lille julaften. Det lille treet ditt var søtt:) I helga skal vi hente tre i skogen. Det er en hyggelig tradisjon.

    SvarSlett
  4. Flott med rødt og hvitt!
    Flotte og stemningsfulle bilder:)
    Ønsker deg en god jul og takk for et flott bloggår:)

    SvarSlett
  5. Nydelig pynt med rødt og med juleblomster. Lykke til med jobbtankene! Håper det ordner seg til beste, geniale løsning!:) god jul.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥