søndag 23. april 2017

Drivhuset er åpnet for sesongen!

Endelig er drivhussesongen i gang!

Alle som driver stort har jo ansatte, her er min. Han sier selv at det heter slave.....hihi...

I går ble drivhuset vasket med grønnsåper og veldig varmt vann, vi snakker 65 grader! Eventuelle overvintringsgjester skulle UT! I fjor hadde jeg to runder med lus så før noen planter flytter inn denne sesongen følte jeg for en skikkelig vask. Aner ikke om det har noe for seg, men det FØLES godt!
I går ble det gjort, og det lukter grønnsåpe fortsatt.....



Etter første natt med varmeovnen på viste gradestokken i dag at det hadde vært 8 grader på det laveste i natt. Den var stilt inn på å skulle holde minimum 17 men pga at det akkurat var vasket så gulvet var bløtt enda så ble det ikke så varmt. Det var altfor rått og det er det enda. Må også ta med at det var -3,5 ute i natt så det hjalp ikke akkurat på det heller...
I dag skal døren stå oppe hele dagen, så håper jeg det hjelper på med litt sol og vind slik at det tørker opp skikkelig. Litt før klokken 11 var det iallefall 27 grader der, så solen varmer godt bare den er fremme;)

Årets første kaffe i drivhuset smakte ekstra godt.

Drueplanten var den eneste som flyttet inni går, og den ser ut til å ha hatt en helt grei natt.
Den er plantet i hagejord og kukompost, i en stor krukke fra jula. I fjor ble det ikke noe av drueplanten, men denne ser mye bedre ut så i år har jeg trua!
Den har jo allerede fått antydninger til druer! 



Jada jeg vet at disse helst skal fjernes første året. Men denne skal få bli! Med vintrene vi har nå for tiden er det ikke sikkert denne planten lever neste år så jeg lar drueklasen være og ser hva det går an å få til. Det blir så spennende!

FØR:




 Godt å få ryddet og vasket, nå er drivhussesongen i gang!

Det kommer nok mange "etter-bilder" etterhvert som plantene flytter inn og vokser til. Gleder meg!

Har lenge ønsket meg lysslynge som går på solcelle. I går kjøpte jeg en og den måtte selvfølgelig henges opp med en gang;)


♥♥♥

3 kommentarer:

  1. Så herlig! Godt med et helt rent drivhus, håper du har fått bort evt skadedyr. Tenk drue! Kjekt med selvdyrket :)
    Det blir nok fullt temmelg fort, så kan du sitte der med noe varmt i koppen og kose deg!
    Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Herlig å få vasket drivhuset, og flytte plantene ut:) Ha en fin søndag

    SvarSlett
  3. Godt at drivhuset er åpnet for sesongen! :)
    Der blir det uansett varmt bare solen er fremme, ja. Det blir en kald uke til, og så ser det bedre ut fra neste helg. Vi må bare holde ut, ja!
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥