fredag 1. mai 2015

Fuchsia Maxima

For noen uker siden kjøpte jeg en lite stikling på Plantasjen, en Fuchsia. Og den har vokst!


For å få en fyldigere plante var det på tide å toppe den. Og takk og pris for google sier jeg bare! Jeg fant en blogg med god forklaring på hvordan det skal gjøres og satte igang.


Det gikk jo lekende lett! 5 topper klippet jeg av og satte i jord.


En Fuchsia har blitt til seks. Og så langt ser det ut som at alle greier seg. Spennende! Håper disse vil trives i drivhuset og/eller på verandaen.
Jeg hadde jo egentlig ikke tenkt å ha 6 stykker, men mamma vil gjerne ha en og kanskje noen flere melder seg. Jeg har ingen erfaring med denne planten fra tidligere, men satser på at jeg lærer etterhvert.


Denne helga har vi planer om å komme langt med drivhuset. Det er ganske mange deler som skal skrus sammen men det fikser vi!
Har kjøpt et ferdighus, men drømmen er helt klart å bygge et eget en dag. Men drømmer skal man vel ha, ikke sant?


Vi plasserer drivhuset slik at det står i solen nesten hele dagen, men samtidig slik at det står mest mulig lunt. Det blir spennende å se om det blir slik som jeg ser det for meg inni hodet mitt. Hihi....

Nå må jeg ut og jobbe! God 1.mai til dere som titter innom

2 kommentarer:

  1. Så flotte fuchsia-stiklinger, dette blir bra :-) ja, google og andre blogger er gull verdt. En hageglad kan jo ikke kunne alt med en gang.
    Perfekt plassering av drivhuset tror jeg. Lurt å plassere det i le, for noen vindfulle dager må man nok regne med. Gleder meg til å se hvordan det blir :-)
    Ha en fin "jobbehelg" :-)

    SvarSlett
  2. Så fin hageblogg! Her var det mye kjekk lesning. Jeg har veldig lyst på den boka om dyrking i pallekarm, så du må si etterhvert hva du syns om den;) Fuksia har jeg hatt flere ganger, men kjøpt ferdig i ampel eller oppstammet. Tidligere var det et hagesenter i nærheten her som var ekspert på fuksia og hadde mange hundre forskjellige typer til enhver tid. Det jeg husker hun sa var at de trenger en del gjødsel for å vokse seg store og frodige. Fins jo så mange nydelige fargekombinasjoner, det er vanskelig å velge én;) Lykke til videre da!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥