lørdag 18. juli 2015

Det var en gang en Fuchsia.....

En kjempefin Fuchsia som ga meg to nydelige, store blomster. Men så plutselig en dag var den rett og slett død..... Jeg aner ikke hvorfor, men lurer på om det kan ha vært for varmt eller om den kanskje har fått for mye vann og hatt for liten potte, selv om jeg leste et sted at de skulle ha det litt "trangt".




Jeg ble skikkelig lei meg, fordi jeg ønsket virkelig å beholde denne planten lenge.
Stiklingene jeg satte i vår er veldig rare, så de har jeg ikke trua på! De har ikke vokst en cm, men de får rett som det er knopper men de bare faller av....





Men en ting er sikkert, det blir en ny fuchsia, eller tre, neste år for makan til nydelige blomster skal du lete lenge etter

Det har blitt lite blogging i sommer, men pga av kulde og regn har det blitt lite hagejobbing. Men planer har jeg, og noe blir det kanskje i år mens andre ting får vente til neste sommer.

Nå er det igjen en uke av ferien, og kanskje dukker det opp flere oppdateringer allerede denne uken.

♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Mmm, det var synd! Jeg har ikke veldig peiling på fuchsia, men nydelig å se på er de :-) Håper du lykkes bedre med de neste eksemplarene :-)
    Ha en fortsatt fin ferie :-)

    SvarSlett
  2. Ånei så synd!! Utrolig fin farge på den. Jeg har hatt fuksia i ampel tidligere og har den fått for mye sol og for lite vann så detter blomstene eller knoppene fort av. Alt jeg har hatt i ampler i år har tørka fort ut, må nesten vanne de hver dag og det husker ikke jeg;) Fant litt om fuksia på en annen blogg, kanskje det kan gi noen tips, det er jo sikkert forskjell på en liten plante i vekst og de svære ferdigvokste vi kan kjøpe på hagesenter.
    http://hagenivest.blogspot.no/2014/02/stell-overvintring-av-fuchsia.html?m=1
    Håper det får bedre neste år:))

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥