mandag 20. juni 2016

I drivhuset akkurat nå...

I drivhuset akkurat nå har den første tomaten tittet frem. Liten er den, men den er der!
Det var Tiny Tim som var først ute med blomst og da er det naturlig nok den som er først ute med en tomat også.


Tigerella har også masse blomster på alle plantene. Gleder meg veldig til å se de stripete tomatene.


Gardeners Delight skuffer ikke i år heller. Store flotte planter og mengder med blomster.


Også var det agurkplantene da, en hel jungel har det blitt innerst i drivhuset. Jeg har høstet mange allerede og flere blir det.
Den ene plantene, du ser den til venstre i bildet, har fått en skade på stammen så den har stygge blader og lite agurker. Får se den litt an, men mulig jeg kaster den og heller gir de andre, friske plantene bedre plass.
Agurken på bildet under heter Passandra.


Og denne kraftige saken er en mini agurk. Saftig og god!


I vår kjøpte jeg en Verbenastikling og nå har den startet å blomstre. Nydelig farge!


Tilslutt legger jeg ved noen drivhusbilder fra forrige uke da det var sol og tørt der inne. I dag regner det skikkelig og etter det ble lagt nytt gulv og drivhuset ble helt tett, har jeg problemer med at det blir så rått, det slår seg og drypper overalt. Så det blir ikke drivhuskos i regnvær her nei!












Nå håper jeg det snart blir flere solskinnsdager slik at jeg får gjort litt ute. Det er ugress overalt og jeg skulle så gjerne fått ferdig det andre blomsterbedet også. Men på torsdag har jeg en fridag og det er meldt sol så det bør bli en hagedag:)

♥♥♥

6 kommentarer:

  1. Selvdyrkede tomater er nam,nam! Tigerella hadde jeg i fjor og i år også. De er gode, og morsomme med striper. Fine agurker! Kos deg i hagen når fridagen kommer. Selv om det er kjedelig med regn, er det absolutt behov nå. Skikkelig tørt.

    SvarSlett
  2. Deilig når det vokser og gror i drivhuset! Fridag i hagen høres helt topp ut nå, nyt den :)

    SvarSlett
  3. Det er så deilig å høste fra drivhuset. Luksus. Det har kommet lengre hos deg. Å frotse i eget er himla deilig. Anne

    SvarSlett
  4. Ah, spennende! Nå kommer tomatene ja :-)
    Og så flotte agurker! Så veldig gode ut ;-) det er det jeg har sagt, du har grønne grønnsaksfingre... ;-)
    Må også skryte litt av bildene dine, kjempefine og så ser det så koselig ut i drivhuset ditt! Dumt at det blir så vått når det regner, mulig det er prisen for et helt tett drivhus?
    Ha en fortsatt fin uke :-)

    SvarSlett
  5. Herlige store agurker!
    Ingenting er som å hente egen mat fra veksthuset:)
    God midtsommer:)

    SvarSlett
  6. Så flotte planter å så mye godt du kan høste, det er artig å se
    at det en har stelt trives.

    God St hans til deg.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥