tirsdag 16. mai 2017

I drivhuset søndag 14.mai

Søndag hadde jeg en etterlengtet fridag, så da ble det tid til å være litt i drivhuset. Fikk også tatt noen bilder som jeg vil vise dere.

Tomatene har liksom vært litt trege, men se så fine de har blitt! Kraftige og lubbene planter og jeg venter de første knoppene når som helst. Gleder meg til solmodne tomater!
De fleste er pottet om og satt i drivhuset, men jeg har igjen noen inne enda. Håper å få de også ut i løpet av uken. Blir godt å bare ha et sted å vanne;)


Fredag åpnet ett nytt hagesenter nedi veien her, Blomsterkroken, og det måtte selvfølgelig inspiseres;) Veldig fint! Jeg kjøpte, kruspersille, gressløk, jordbærmynte og en lavendel.





Stemorene som sådde seg selv, og som jeg gravde opp og satte i en potte, blomstrer.


Fire av agurkplantene har kommet ut i drivhuset, og det er ikke lenge til de blomstrer.



Drueplanten vokser!


En pelargonia tatt frem fra overvintring og klipt ned. Blir spennende å se om den vil vokse i sommer.


Tok to stiklinger av planten over, og de ser ut til å greie seg fint.


En Fuksia som snart blomstrer.


Her er noe sådd og noe har bare overlevd den kalde vinteren i en potte i drivhuset;) Skal vise mer av disse sendere.



Slik så det ut på søndag! Til uken er det meldt sol og varme så jeg håper det skjer mye med plantene da:)

♥♥♥

7 kommentarer:

  1. Hei. Fine bilder. Tenk å ha et hagesenter rett ned i veien. Det hadde passet fruen Utmerket. Hm. Ønsker deg en fin 17 mai.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Deilig å komme igang i drivhuset:-) Tomat og agurk er på plass her også.
    Idag har jeg endelig begynt med pelargoniaene..
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlett
  3. Flotte planter i drivhuset ditt! Det ser ut til at de får godt stell :) Jeg har ikke drivhus lenger, men må likevel så både tomater, chili og prydbønner. I år har jeg sådd tre sorter tomater som kan stå ute, og som produserer godt med tomater likevel. Bare to av de spirte, men de ser bra ut!
    Ha en fin 17.mai-feiring!

    SvarSlett
  4. Koselig med egne tomatplanter. Jeg synes det smaker så godt med de en henter fra drivhuset, ja.
    Flotte pelargonia!

    SvarSlett
  5. Verdens beste tomater er de du dyrker selv. Å ja, herlig å få de ut i drivhuset omsider, mye bedre forhold for de der. Ha en fin 17.maikveld:)

    SvarSlett
  6. Så flotte tomatplanter! Her blir det nok mengder av deilige tomater utpå sommeren.
    Så også en video av drivhuset med alle plantene på instagram i går, utrolig flott og frodig :-)
    Ønsker deg en fin ny uke :-) og nå kommer vel endelig sommeren...?

    SvarSlett
  7. Åhhh - så herlig - flotte tomatplanter og andre planter.
    Drivhus står langt opp på ønskelista mi.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥