mandag 9. januar 2017

Godt nytt hageår!

I fjor gikk ikke ting helt som de skulle i drivhuset og kjøkkenhagen. Lus og møll i flere omganger tok liksom knekken på hele hagegleden. Men det meste går over bare man får litt tid, så nå er hagegleden tilbake og de første frøene har kommet i jorden. Spennende!

Fjorårets gulrøtter. Små men gode.

I dag har jeg sådd:

*Paprika - California Wonder rød og gul
                 -  Kapital

*Chili - Anaheim
            - Jalapeño

*Kapkrusbär

De står nå på badegulvet og jeg håper virkelig jeg skal få til dette.
Det er første gang jeg sår chili. Paprika har jeg sådd før uten å lykkes... Men i år er året!;)

Jeg sådde også noen frø med Basilikum i en potte i vinduskarmen på kjøkkenet. Så får vi se!


♡♡♡

5 kommentarer:

  1. Godt nytt hageår! Ja, du har jo kommet flott i gang :)
    Jeg har planer om å så frø snart, så det er på tide det nå ja.

    SvarSlett
  2. Nytt hageår og nye muligheter! Frø er på veg i posten:)

    SvarSlett
  3. Godt nytt hageår til både deg og hagen din :)
    Så spennende å komme i gang med den første sådden!
    Jeg 'mistet' delvis hagesesongen min i fjor - til en ny hobby (golf) og tre uker på ferie i utlandet. Kjenner at 2017 må bli i hagen tegn. Det er deilig med nytt år, nye muligheter og mer lys for hver dag :)

    SvarSlett
  4. Hei. Her var kålmøllen ivrig i fjor, og ødela rosenkålen min.Men, grønnkålen overlevde. Lykke til med årets frø og planter:)

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte gulrøtter du fikk!
    Det er noen år skadedyrene tar helt gleden og piffen fra oss....jeg har brunsniglen som min store motstander..grr...skal sette inn et nytt støt til våre:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥