torsdag 2. februar 2017

Sitronen er moden!

10.juli blogget jeg om det lille, blomstrende sitrontreet mitt. Nå er sitronen moden!


Det ble bare en sitron, utenom de som var på da jeg kjøpte det da. Men jeg hadde vel egentlig ikke noen tro på at det skulle bli noe som helst. Jeg trodde ikke planta skulle overleve sommeren engang!


Jeg skal innrømme at det er litt stas det her altså. Jeg tok bilde av treet og sitronen på mandag, og den henger der enda.... Har liksom ikke hjerte til å ta den av....hehe...


Blir spennende å se hva som skjer når sommeren kommer, om hele saken dør eller om det kommer nye blomster og flere sitroner. Jeg kommer garantert med oppdateringer:)


De første spirene har også tittet opp, paprika og chili. Nå begynner moroa altså!:)


♥♥♥

5 kommentarer:

  1. Så morsomt at du har fått en moden sitron! Fine spirer også! God helg :)

    SvarSlett
  2. Kjempemorsomt! Du har lykkes bedre enn meg, for mitt sitrontre fikk spinnmidd og jeg ga opp hele treet :(
    Håper det kommer flere knopper bare det blir mer lys utover våren. Lykke til med treet!

    SvarSlett
  3. Ååååhhhh - så koselig det var her - "me like".
    Så utrolig moro med den sitronen.
    Og du - det minner meg på - frø!! - ja de skal vel i jorda snart nå.
    Takk for titten - jeg kommer garantert tilbake.
    KlemKKann

    SvarSlett
  4. Såååå stilig! Hadde heller ikke klart å ta den av, hihi-kjempestas og så fin der den henger! I sommer som var plantet jeg en sitronsten og den er nå en ca. 5 cm høy plante. Tenkte å plante den om og gi den sjans til å bli større, kjempespennende! Vet du om det samme går med chili - å plante frø fra dem vi kjøper i butikken?

    SvarSlett
  5. Lykke til med paprika og chili.
    Så fint sitrontre og første sitron... ser ut veldig godt.
    Hilsen fra Viola
    God uke deg.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere. Det setter jeg stor pris på♥